Monday, May 15, 2023

Bina Ayat dengan Perkataan "koleksi"

Bina ayat

Maksud Perkataan "koleksi"

Perkataan "koleksi" merujuk kepada kumpulan benda-benda yang dikumpulkan dan disimpan secara teratur oleh seseorang atau organisasi. Koleksi ini boleh merangkumi pelbagai jenis benda seperti barang antik, buku, lukisan, mainan, dan banyak lagi. Biasanya, koleksi ini memiliki nilai estetik, sejarah, atau sentimental bagi pemiliknya.

Bina Ayat Menggunakan Perkataan "koleksi"

  1. Saya memiliki sebuah koleksi barang antik yang diperoleh dari pelbagai negara.
  2. Pusat Seni Moden menawarkan pelbagai jenis koleksi seni kontemporari yang menarik.
  3. Beliau telah mengumpulkan sebuah koleksi buku langka dan koleksi terbesar di negara ini.
  4. Penyanyi terkenal itu mempunyai koleksi album muzik lama yang sangat berharga.
  5. Saya sangat terpesona dengan koleksi lukisan yang dipamerkan di galeri seni itu.
  6. Seorang kolektor koleksi mainan antik akan mendapat kepuasan dengan penemuan yang langka dan unik.
  7. Perpustakaan itu mempunyai koleksi buku yang meliputi pelbagai bidang ilmu.
  8. Pameran ini menampilkan koleksi arca kuno yang jarang ditemui di negara ini.
  9. Penggemar filem sering berbangga dengan koleksi DVD mereka yang terdiri daripada filem-filem klasik.
  10. Saya sedang mencari koleksi kartun lama untuk melengkapkan koleksi saya.
  11. Koleksi keris yang dipamerkan di museum ini merupakan yang terbesar di dunia.
  12. Seorang peminat bola sepak yang sejati pasti mempunyai koleksi jersi pasukan-pasukan kegemarannya.
  13. Koleksi foto lama ini menggambarkan sejarah perkampungan ini dengan jelas.
  14. Penulis terkenal itu telah menerbitkan sebuah buku berjudul "Kisah Koleksi Peribadi Saya".
  15. Saya telah meluangkan masa bertahun-tahun untuk membina koleksi model kapal laut yang terperinci.
  16. Pameran ini menampilkan koleksi perhiasan emas yang cantik dan eksklusif.
  17. Sebuah koleksi poster filem klasik ini menjadi tumpuan di bilik tamu rumah saya.
  18. Koleksi syiling lama ini mempunyai nilai sejarah dan numismatik yang tinggi.
  19. Saya sangat berbangga dengan koleksi cenderamata dari setiap negara yang pernah saya lawati.
  20. Pengusaha itu memiliki koleksi mobil klasik yang menakjubkan dalam garajnya.
  21. Saya sering mengunjungi galeri seni untuk melihat koleksi lukisan terkini.
  22. Koleksi topi dari pelbagai zaman dan budaya menjadi hobi saya yang menarik.
  23. Pameran ini menampilkan koleksi perhiasan berlian yang megah dan mewah.
  24. Saya sedang membangun koleksi piring antik dari era Victorian.
  25. Kucing peliharaan saya memiliki koleksi mainan yang beraneka ragam.
  26. Pustakawan itu dengan bangga menunjukkan koleksi buku langka di rak-rak perpustakaan.
  27. Saya menyimpan koleksi foto keluarga di album kenangan.
  28. Penyanyi terkenal itu memiliki koleksi piring hitam vinyl yang besar.
  29. Pameran ini menampilkan koleksi karya seni terkini dari seniman-seniman tempatan.
  30. Seorang arkeolog telah menemukan koleksi artefak kuno yang berharga di situs purba.
  31. Saya sedang merancang untuk memulai koleksi lukisan potret dari seniman-seniman terkenal.
  32. Pusat Warisan menawarkan koleksi artefak sejarah yang menarik untuk dipelajari.
  33. Koleksi perangko langka ini menjadi kebanggaan seorang kolektor yang gigih.
  34. Saya memiliki koleksi boneka ragdoll dari berbagai negara di seluruh dunia.
  35. Pameran ini menampilkan koleksi tekstil tradisional yang indah dan berwarna-warni.
  36. Saya sedang menyusun koleksi foto alam yang menakjubkan untuk pameran fotografi.
  37. Seorang penulis terkenal memiliki koleksi buku tanda tangan penulis terkenal lainnya.
  38. Koleksi topi songkok ini mencerminkan keanekaragaman budaya di Malaysia.
Ini adalah beberapa contoh ayat menggunakan perkataan "koleksi" dalam bahasa Malaysia. Setiap ayat menunjukkan penggunaan yang berbeza-beza dan memberikan gambaran yang lebih jelas tentang bagaimana perkataan tersebut dapat digunakan dalam konteks yang berbeza.


No comments:

Post a Comment