Saturday, November 5, 2016

Bina Ayat dengan Perkataan "band"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "band" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat bagi Perkataan
  1. The Times juga turut berkonfrantasi dengan band Hujan.
  2. Mereka berjaya mengesan bakat Aishah lalu mempelawanya menyertai band itu.
  3. Beliau sekarang sedang aktif bersama band beliau iaitu Akim & The Majistret.
  4. Cone, pamain bass pila mempunyai side-project band yang bernama The Operation M.D.
  5. Pada tahun 1999, band antarabangsa menandatangani kontrak rekaman dengan Island Records.
  6. Lagu pemenang musim kedua adalah "Mimpi", ditulis oleh Pot Amir, salah seorang ahli band Innuendo.
  7. Sejak itu, band ini telah merilis empat album studio semua yang telah disertifikasi platinum di Kanada.
  8. Peminat Hujan dipanggil "Raingers", hasil penterjemahan nama band ke dalam Bahasa Inggeris iaitu 'rain'.
  9. Dalam Underclass Hero, posisi Dave digantikan dengan Tom Thacker iaitu vokalis dan gitaris dari band Gob.
  10. Sebaik saja selepas beliau menduduki peperiksaan SPM 1983, beliau telah bergabung dengan band Moonracker.
  11. Stevo pernah berkata di Exposed, Much Music, "tanpa Deryck kita hanya band yang memainkan lagu orang lain".
  12. Beliau juga menyatakan bahawa beliau merupakan peminat K-Pop dan K-drama, dan peminat boy band Korea Selatan, EXO.
  13. Pada tahun 2010 band ini membebaskan sebuah EP berjudul The Ballad Of Jimmy Acid secara bebas dan mengandungi 3 lagu baru.
  14. Bekas ahli band iaitu Alem dan Irfan telah menubuhkan sebuah band baru bernama Relay di mana konsep muzik bawaan mereka hampir sama.
  15. Pentas tidak siap, penyanyi dan penari jemputan tidak kunjung tiba, band boy tidak juga muncul-muncul, dan seribu satu macam masalah lain.
  16. Pada asalnya, lagu itu bertujuan untuk direkodkan dalam bahasa Inggeris, Tapi Youk mencadangkan band ini untuk merakam dalam bahasa Melayu .
  17. Princess (Mila Jirin) dan Peanut (Nad Zainal) merupakan sahabat sejak beberapa tahun lalu dan berazam nak naikkan nama band mereka, Histeria.
  18. Dan akhirnya setelah mendengarkan contoh lagu di album Underclass Hero, Dave memutuskan untuk mengundurkan diri dan membuat band metal yang bernama Brown Brigade.
  19. Anggota ketiga yang memasuki band ini adalah Dave Baksh (gitar), dan yang terakhir adalah Jason McCaslin (bass) pada tahun 1999 setelah sempat berganti-ganti pemain bass.
  20. album ini didorong oleh tulang belakangnya iaitu "Fat Lip", yang mencapai kedudukan teratas di Billboard Modern Rock chart, sehingga kini sum 41 merupakan band paling berjaya.
  21. Angkatan band lain yang membawa aliran yang sama tetapi dalam ruang legar muzik bawah tanah sebenarnya mula band-band awal seperti Karatz, Carburetor Dung, Subculture, The Bollock, Acid Rain, The expired, Splatters, A.C.A.B., dan lain-lain.
  22. Anggota ketika ini Deryck Whibley (vokal, rhythm guitar), Jason McCaslin (gitar bass, vokal latar), Steve Jocz (drum, backing vokal), dan Tom Thacker (lead guitar, vocals, keyboard).Nama Sum 41 dipilih karena band ini dibentuk 41 hari sebelum musim panas (summer).
  23. Senarai pencalonan akhir tahun ini mengusulkan bahawa tahun ini banyak band indie yang berjaya menempatkan diri dalam pencalonan ‘Top 5′ AIM 16, di’mana senario ini menunjuk’kan trend masyarakat Malaysia masa kini lebih menjurus kepada lagu-lagu berentak indie.
  24. Walaupun jarang, istilah ini digunakan di dalam sesetengah majalah muzik begitu juga dengan penulisan di internet sebagai terjemahan bagi perkataan bahasa Inggeris band iaitu merujuk kepada kumpulan muzik yang bermain alat muzik tanpa mengira genre muzik yang mereka bawa.
  25. Filem ini telah ditayangkan kepada umum pada 6 Februari 2014.Filem ini mengisahkan mengenai band Histeria yang terdiri daripada Laila , Peanut , Bad (Sara Ali), Princess (Mila Jirin) dan Jojo (Umie Omar) yang terlalu ghairah mengejar kemahsyuran meskipun dengan cara yang salah.Kisah seram bermula apabila kumpulan ini secara tidak sengaja telah merakam suara langsuir di dalam salah sebuah lagu mereka dan ianya telah menyumbang kepada populariti lagu tersebut dalam masa singkat.


No comments:

Post a Comment