Wednesday, February 17, 2016

Contoh Ayat Perkataan "aspirasi"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "aspirasi" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Sewaktu perbicaraan dijalankan, beliau yang bijak berpidato telah menjelaskan dengan panjang lebar mengenai aspirasi parti Nazi.
  2. Seorang Arab adalah seorang yang berbahasa Arab, yang tinggal di negara tuturan Arab, yang dalam bersimpati dengan aspirasi dari orang tuturan Arab."
  3. Ia merupakan satu usaha untuk memenuhi hasrat dan aspirasi rakyat Malaysia untuk mempunyai pegangan majoriti di dalam syarikat di Malaysia yang mengeluarkan keluaran akhbar yang terbesar di Semenanjung Malaysia, Sabah dan Sarawak.
  4. Setiap Persatuan fakulti ini akan diketuai oleh seorang Presiden yang mana akan terlibat secara langsung mahupun tidak langsung dalam menilai serta memantau apa sahaja tindakan yang dilaksanakan oleh pihak Universiti serta barisan kepimpinan Majlis Perwakilan Mahasiswa bagi memastikan apa sahaja keputusan yang diambil memenuhi kehendak dan aspirasi pelajar.
  5. di Amman, Findley Burns, telah melaporkan bahawa Hussein telah sudah pun menjelaskan pandangannya dalam satu perbualan sehari sebelumnya bahawa "Jordan hanyalah satu sasaran dalam jangka pendeka dan, dalam pandangan beliau lagi, ia pasti berlaku dalam jangka panjang....Israel mempunyai julat keperluan tradisi ekonomi dan ketenteraan yang panjang serta tradisi agama dan aspirasi sejarah yang tertentu yang mana pada pandangan beliau mereka masih lagi belum berpuas hati dan sedari.


25 comments:

  1. Better than another apps ..Great and useful..πŸ˜ŠπŸ˜ŠπŸ˜ŠπŸ‘πŸ‘πŸ‘

    ReplyDelete
  2. mjyfunjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuugjhfgujuyfdghjfjufdnhjjuhhfjfjfmodmdssdoemw





    ReplyDelete
  3. Bersyukur lah dia dah bagi ayat pastu kau nak mencarut kat dia kau yang tak faham pastu kau salah kau orang lain bodoh amat

    ReplyDelete
  4. haih , ta suka this website bole bla la , kau carut dosa , prg yg baca pon dosa tahu ? tabelajar ek ?

    ReplyDelete
  5. Otak aku jatuh aku nak kutip hilang

    ReplyDelete
  6. πŸ€—Thanks for the sentences πŸ€—

    ReplyDelete