Monday, May 15, 2023

Bina Ayat dengan Perkataan "sokong"

Bina ayat

Maksud Perkataan "sokong"

Perkataan "sokong" merujuk kepada tindakan memberikan sokongan, bantuan, atau kepercayaan kepada seseorang, idea, atau usaha. Ia melibatkan tindakan memberikan dorongan, menyokong, atau memberi sokongan moral atau fizikal kepada sesuatu yang kita percaya.

Bina Ayat Menggunakan Perkataan "sokong"

  1. Saya sentiasa sokong rakan-rakan saya dalam cita-cita dan impian mereka.
  2. Kami perlu bersatu dan saling sokong dalam usaha mencapai matlamat bersama.
  3. Sebagai ibu bapa, kita perlu sokong dan memberi motivasi kepada anak-anak dalam setiap langkah mereka.
  4. Kami mengalu-alukan semua untuk sokong acara amal yang akan diadakan pada hujung minggu ini.
  5. Semua warga negara harus sokong usaha kerajaan dalam membangunkan negara.
  6. Di dalam kehidupan, kita perlu sokong orang lain agar mereka berjaya.
  7. Saya sentiasa sokong idea peningkatan sistem pendidikan di negara kita.
  8. Kami menyeru semua rakyat Malaysia untuk sokong produk tempatan.
  9. Kumpulan kami berazam untuk sokong usaha perlindungan alam sekitar.
  10. Kami memerlukan sokongan dan kepercayaan anda dalam menjayakan projek ini.
  11. Saya akan sokong rakan saya dalam perlumbaan sukan yang akan datang.
  12. Kita harus sokong usaha peningkatan taraf hidup masyarakat yang kurang bernasib baik.
  13. Setiap individu perlu sokong hak asasi manusia dan keadilan sosial.
  14. Saya amat menghargai sokongan keluarga saya dalam mengejar impian saya.
  15. Kita perlu sokong inisiatif kelestarian alam sekitar untuk generasi masa depan.
  16. Semua rakyat Malaysia dijemput untuk sokong kempen kesedaran kesihatan mental.
  17. Kita harus sokong langkah-langkah pencegahan jangkitan COVID-19 yang diambil oleh pihak berkuasa.
  18. Saya akan sokong anda dalam usaha anda mencapai impian anda.
  19. Pelajar-pelajar perlu sokong satu sama lain dalam proses pembelajaran.
  20. Kami menyediakan perkhidmatan nasihat untuk menyokong pelanggan kami.
  21. Kita perlu sokong usaha-usaha untuk menggalakkan kegiatan seni dan budaya di kalangan generasi muda.
  22. Saya bangga menjadi sebahagian daripada komuniti yang saling sokong dan membantu satu sama lain.
  23. Kami memerlukan sokongan rakyat untuk memastikan kejayaan program kebajikan ini.
  24. Kami menghargai setiap sumbangan dan sokongan dari pihak-pihak yang prihatin terhadap isu ini.
  25. Saya mengalu-alukan anda untuk sokong usaha kami dalam membangunkan projek kelestarian alam sekitar.
  26. Para atlet memerlukan sokongan daripada peminat-peminat mereka untuk terus maju dalam sukan mereka.
  27. Kerajaan perlu sokong sektor kecil dan sederhana untuk meningkatkan pertumbuhan ekonomi negara.
  28. Sokongan daripada keluarga dan sahabat-sahabat adalah penting dalam menghadapi cabaran hidup ini.
  29. Saya akan terus sokong usaha memartabatkan bahasa dan budaya kebangsaan kita.
  30. Perlu ada langkah-langkah yang konkret untuk menyokong pembangunan industri kreatif negara.
  31. Kami berterima kasih atas sokongan dan kepercayaan anda dalam produk dan perkhidmatan kami.
  32. Semua pihak perlu sokong usaha membina masyarakat yang inklusif dan adil.
  33. Kami menyediakan kemudahan dan bantuan untuk menyokong usahawan muda dalam memulakan perniagaan.
  34. Sokongan daripada rakan sekerja adalah penting dalam mencapai matlamat dan kejayaan organisasi.
  35. Kami menggalakkan semua individu untuk sokong usaha-usaha pencegahan jenayah dalam komuniti kita.
  36. Sokongan kewangan dan sumber daya adalah penting untuk memajukan penyelidikan sains dan teknologi.
  37. Semua pihak perlu sokong langkah-langkah untuk meningkatkan taraf pendidikan di negara kita.
  38. Kita harus sokong usaha-usaha untuk membangunkan sektor pertanian dan mengurangkan kebergantungan import.
  39. Para pelajar perlu sokong antara satu sama lain dalam mencapai kejayaan akademik.
  40. Saya sentiasa berterima kasih atas sokongan dan dorongan yang diberikan oleh keluarga saya.
Ini adalah beberapa contoh ayat menggunakan perkataan "sokong" dalam bahasa Malaysia. Setiap ayat menunjukkan penggunaan yang berbeza-beza


No comments:

Post a Comment